برای اولین بار خدمات مشاوره و فروش املاک توسط یک افغان در ترکیه گشایش یافت
خلیل الرحمن سلحشور خلیل الرحمن سلحشور

 

ترکیه کشوری است که سریع به سوی مدرن شدن پیش میرود و ارتباطی است بین اروپا و خاورمیانه و یکی از کشورهایی است که برای افغانها دوستی و روابط نیک داشته افغانها از احترم ویژه برخوردار بوده ،دارای آثار باستانی زیادی می باشد و از نظر فرهنگی و ادب رسوم بسیار نزدیک به فرهنگ و آداب افغانی میباشد.

پس از سالها بحث و بررسی در ماه می سال 2012 لایحه شماره 2644- ماده 35 مورد تصویب مجلس ترکیه قرار گرفت که مضمون قانون مطرح شده از سوی دولت ترکیه مبنی برحذف اصل عملکرد متقابل برای دولت ها میباشد، و به معنای این است تمامی شهروندان خارجی با شمول اتباع افغانستان قادر به خرید املاک و مستغلات در ترکیه هستند حتی اگر کشور متبوع، خود این گونه حقوق را به کشور ترکیه اعطا ننموده باشد و امروز با مشخص شدن لیست کشورهای مجاز به خرید، این قانون به اجرا درآمد و بدین معنیست که با اتباع افغانی مانند اتباع ترک و یا سایر کشورها خارجی رفتار خواهد شد و قوانین انتقال سند مالکیت ملک و وراثت ملکی که برای اتباع ترک اجرا میشود برای افغانها نیز قابل استناد خواهد بود و این املاک به همان صورت نیز قابل فروش و انتقال سند هستند.

میر حمزه خاتون اغلو یکتن از متشبثین افغانی که سالها در ترکیه زندگی نموده ودارای تخصص در بخش مشاوره املاک و سرمایه گذاری خارجی در ترکیه  هست و هم اکنون شرکتی مشاوره املاک و مستغلات، مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه را جهت خدمت دهی به هموطنان افغانی قصد سرمایه گذاری و خرید ملک و مسکن در ترکیه را دارند تاسیس نموده است.

میرحمزه خاتون اغلو میگوید؛ با تصویب این قانون فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری افزایش یافته و با این سیاست اقتصاد ترکیه بیش از بیش رشد خواهد کرد. طی سالیان اخیر دولت ترکیه همواره سعی بر این داشته تا شرایط کار و تجارت بین الملل را همواره بهبود بخشد. همچنین کشور ترکیه یکی از بهترین کشور های دنیا با توجه به فرهنگ و سهولت رفت و آمد به افغانستان  برای اخذ اقامت، سرمایه گذاری و کار برای افغانستان میباشد.

وی افزود، با اجرای قانون جدید اتباع خارجی و افغانی امکان خرید ملک و همچنین  اراضی شهری را تا سقف 300.000متر مربع جهت سرمایه گذاری خواهند داشت و برای خرید اراضی  میبایست قبل از خرید طرح پیشنهادی خود را آماده در دست داشته باشند. لذا کلیه افراد حقیقی و حقوقی ملزم به ارسال  پروژه خود به وزارت شهرسازی و محیط زیست ترکیه تا ظرف مدت 2 سال خواهند بود که بعد از تایید طرح مربوطه به دفتر ثبت زمین های محلی ارسال خواهد شد. و افغانهای که در آرزوی چین سرمایه گذاری هستند راهنمای درست نداشته و باعث شده است که ایشان به کشور های خلیج مثل دبی و اروپایی بروند .

لازم بذکر است ایرانیان همانند سایر اتباع خارجی دیگر بواسطه خرید ملک میتوانند از مزایای اقامت  در شهر های ترکیه برخوردار شوند و بواسطه آن امکان خرید اتومبیل و ثبت نام فرزندان درمدارس ترکیه را خواهند داشت. توجه نمایید این قانون بمنزله اخذ شهروندی ترکیه  و داشتن اجازه کار نیست و برای موارد اخیر میباست مراحل/مجوزهای قانونی دیگری طی و اخذ گردد .

خاتون اغلو افزود، شرکت سهامی خاص خدمات مشاوره املاک و مهندسی و سرمایه گذاری  لوسم  شرکتی است که  در زمینه ارائه خدماتی همچون سرمایه گذاری و خرید ملک می باشد.این شرکت با پشت سر گذاشتن سالها تجربه همواره سعی داشته در اسرع وقت به مراجعین خود بهترین خدمات را ارائه داده و خوشنودی آنها را فراهم سازد.ما با داشتن مدیریتی قوی وکارمندانی مجرب آماده جلب رضایت متقاضیان ملک و سرمایه گذاری می باشیم.آنچه که ما به دنبال آن بوده و هستیم،سطح بالایی از تخصص وجلب اعتماد مراجعین به منظور تحقق بخشیدن به رویاهای آنهاست.از این رو ما در زمینه های ذکر شده به شما مشاوره ای کامل و جامع ارائه داده و آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشیم.

خریدار ملک در ترکیه سند مالکیت ملک دریافت می کند که به زبان ترکی به آن " تاپو"می گویند.تاپو یک سند قانونی است که توسط سازمان ثبت املاک که زیر مجموعه دولت ترکیه می باشد صادر میشود.هیچکس به غیر از این سازمان نمی تواند سندی را به نام کسی انتقال دهد .

مراحل خرید خانه در ترکیه به شرح ذیل است

وقتی ملک مورد نظر خود را توسط  شرکت لوسم یافتید،یک وکالتنامه رسمی فقط برای خرید ملک به پرسنل این شرکت میدهید،که این وکالتنامه فقط شامل خرید ملک به نام شما و انجام کلیه مراحل قانونی از طرف شما میباشد،و خدماتی از قبیل دریافت اشتراک آب و برق و بیمه کردن ملک شما در صورت تمایل ،ثبت ملک شما در شاروالی  و پرداخت مالیاتهای ملک شما از طرف شما مواد این وکالتنامه میباشد .

مرحله بعدی امضا قرداد خرید میباشد که توسط شما و مالک پروژه یا ملک امضا میشود،که بهتر است قبل از وکالتنامه امضا شود،این قرداد خرید سندی رسمی است که شامل نام خریدار و فروشنده،متراژ واحد،قیمت واحد،نحوه پرداخت ،محل ملک در ترکیه  و .... در آن نوشته میشود.

بعداز ختم مرحله فروش ، مراحل اخذ اقامت ، شمولیت اطفال زیر هژده سال در مکتب توسط این شرکت صورت میگیرد.

آبا نیاز به خرید ملک در ترکیه و خرید خانه در ترکیه دارید؟ با شرکت لوسم  تماس بگیرید


February 23rd, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها